Hazim Ismail,Melayu yang mengaku Ateis dan GAY




Seorang pelajar warga Malaysia yang mengambil jurusan psikologi di Universiti Winnipeg takut dia menghadapi penganiayaan jika dia terpaksa pulang ke Malaysia.

Hazim Ismail berkata, beliau secara terbuka gay dan ateis. Dia cuba untuk menyimpan maklumat itu daripada keluarganya yang terdekat tetapi berkata ia telah didedahkan oleh sepupunya sendiri di media sosial.

Homoseksual adalah satu kesalahan jenayah di Malaysia, katanya. Dan keluarganya, yang beragama Islam, telah menghentikan pembiayaan untuk pendidikannya di Kanada.

Ismail takut dia boleh menjadi sasaran jika dia terpaksa pulang ke rumah. Dia berkata dia boleh dipenjarakan.

Beliau telah memulakan kempen GoFundMe untuk cuba tinggal di Canada. Beliau mengakui ia adalah janggal meminta wang daripada orang ramai.

"Saya tidak mahu kehilangan status pelajar antarabangsa saya. Saya hanya dibenarkan untuk berada di sini sebagai seorang pelajar. Jadi, jika saya tidak boleh membayar tuisyen saya, saya boleh dihantar pulang," kata Ismail.

Beliau baru-baru ini didiagnosis dengan penyakit gangguan personaliti . Dia berkata dia sudah beberapa kali cuba membunuh diri akibat penyakit tersebut dan tekanan yang dialami.
0 Komentar untuk "Hazim Ismail,Melayu yang mengaku Ateis dan GAY"

Back To Top